Glassbaren!

Hejhej, nu har jag och mormor varit i glassbaren!
Först handlade vi och sen åkte vi vidare till glassbaren.
Här kommer lite bilder:

min glass
Detta e min glass (de va typ en shake men ändå )
Man fick välja 3 saker att ha i den och något att ha ovanpå. Jag valde jordgubbar, blåbär och choklad och sen jordgubbar ovanpå :D De va verkligen en smakupplevelse :D
Hur god som helst!

mormors glass
Mormors glass! Hon va inte så sugen på glass så hon tog en vanlig yogurtglass med chokladsåså!

det som stod på väggen
Det va en rolig grej på väggen!
Det står lite fakta om island : 60 % av invånarna på i Reykjavík. Reykjavík betyder rökviken. Island har dubbelt så många får som människor. Vi har nästan 24 timmar sol om dygnet under sommaren. I desember ser vi knappt solen alls. Vi har 13 jultomtar. Island var första landet i världen som hade en kvinlig president. Våra efternamn får vi från våra fäders första namn och sedan son eller dotter efter. Vi värmer husen med terminal vatten, även utomhus poolerna. Detta är ett vackert land med en otroligt vacker natur. AND WE LOVE ICE CREAM!

Haha! Allt de där stämmer :D Fast de där me presidenten stämmer bara till viss del. Vi var dom första som hade en folkvald president som var kvinna :) Det sa mormor iaf :)

såhär ser jag ut idag förresten :

Jag
Jag vet, inget smink ;) Men jag gillar inte att ha smink hela tiden! jag vill va lite naturlig ibland! :) HEHE

Om 25 minuter ska jag knalla iväg och hämta Julle, vi ska till mormor efter de och ska stanna där tills ikväll :) Bloggar mer då.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0