21 juli

Idag vaknade jag kl 9 igen! Julle låg fortfarande och sov men mamma försökte väcka honom, han va antagligen bara trött =) Gullunge!

Jag tog en dusch och packade min handväska för att vi skulle till Reykjavik en stund :)

Vi åkte vid 12 och skulle egentligen varit tillbaka vid 2 men de gick inte så mamma ringde mormor och sa att vi skulle komma lite senare!

Vi skulle gå resten av Laugarveiginum och lite av gatorna nedanför oxå :)


Vi gick ner till ankedammen! Den e verkligen som havet, så stor e den! Smutsig men jättefin, iaf när solen sken som den gjorde idag :) Skönt!


Vi gick in i ett hus nära dammen och när fanns en jättestor modell av Island :) Snyggt!


Sen gick vi vidare och hittade ett ställe där dom sålde glass, vilket passade bra i de varma solskenet :)
Bragdarefur med jordgubbar, snickers bitar och daim! MUUMMSS!


Jag gick oxå tillbaka till affären jag käpte ringen i poch fick bytt till en större :D
Har i den nu! Det känns lite annorlunda än staven men de ser ju bra ut iaf :) :D

Nu e jag barnvakt igen och Julle har stökat till hela huset xD Jag får inte städa för han kommer bara stöka till igen! Men jag får göra de en annan dag, eller så låter jag mamma göra de xD Nej, va taskigt!
Hon jobbar nu och kommer hem kl 22.00 sa hon :) Island ligger 2 timmar efter så de e kl 00.00 i sverige som hon slutar jobba :)

Nu är det bara en vecka kvar tills jag åker hem i det stora flygplanet, som Julle säger :) Det kommer bli skönt att komma hem igen :) Jag längtar! Samtidigt som jag inte vill för att mamma blir kvar här och Julle oxå! Inte lika kul.

Nu ska jag ta hand om Julle och se till så att han somnar snart, även om han inte är så trött eftersom att han vaknade ganska sent!

C Ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0